E-TİCARETTE (BAŞARISIZ) OLMAK İÇİN NE YAPMALIYIM? BAŞARILI OLMAK İSTİYORSAN BU HABER SENİN İÇİN

Herkes ( E ) ticarete giriyor! Ya sen?

Son dönemde popüler bir girişim olan e-ticaret tüm firmaların hedefinde.

Nedir e-ticaret?

-Elektronik ticaret ya da kısaca e-ticaret, 1995 yılından sonra İnternet kullanımının artmasıyla ortaya çıkan, ticaretin elektronik ortamda yapılması kavramıdır.

İnternet kullanımının artması ile adından sıkça söz ettiren ve 2000‘li yıllarından sonra iş dünyasının dikkatini geç de olsa çekmeyi başaran bir ticaret yolu... 

Newton gibi ‘’Buldum’’ diyen herkesin içinde yer alması ile elektronik şirketler çöplüğüne dönen %98‘e varan girişim ortalaması ve %2’lere varan başarı ortalaması ile ülke tarihinin en çok başarısız olunan girişim merkezidir E-TİCARET.

Peki neden?

Kimse doğru soruyu sormuyor.

Sorulması gereken sorulardan önce başarısız olmanın arkasında yatan bir kaç sebebi sizinle paylaşmak istiyorum.

E-ticaretin normal ticaretten farkı yoktur. Kuralsız paraya koşmanın acı sonuçlarını tecrübe edenlerle dolu olduğu e-ticaret pazarı korkunç hatalarla kaybedilen ekonomiyi barındırır. Bununlar birlikte kaybedilen unsurların başında da paha biçilmez zaman gelmektedir.

Başarısız olmanın 23 sırrı.

-Kolay para kazanma isteği

-Yanlış ürün 

-Yanlış pazar seçimi 

-Ticari tecrübesizlik 

-İnternet varlığının oluşmaması ve  güvenilir olamamak

-Yatırım ve yönetim eksikliği

-İnsan kaynağı yetersizliği

-Lojistik planlama yetersizliği

-Satış pazarlama yetersizliği

-Veri işleyememek 

-Veri analizi yapamamak

-Akıllı istihbarat ve rekabet analizi eksikliği

-Kısa vade kazanıma odaklanmak 

-Teknoloji ve inovasyonda geri kalmak 

-Vizyon ve misyon ortaya  koyamamak 

-İyi bir fikir oluşturamamak 

-Profesyonel destek almayı pahalı bulmak 

-İş hacmini ciddiyetle ele almayıp yeterli bütçeyi oluşturamamak 

-Trendleri takip edememek

-Global piyasa analizi yapamamak 

-Ölçüm ve raporlama yapamamak 

-Müşteri ilişkileri yönetimi

-Satış öncesi ve sonrası arge ve ürge (araştırma geliştirme, üretim geliştirme )

Evrensel kurallara bağlı olan bilinirlik ve güvene dayalı güçlü bir oluşumu kurmaya zorunlu olduğunuz bir girişim yöntemidir e-ticaret.

Yukarıda yazan 23 etken bir şirketin olmazsa olmaz parçalarıdır. Görüldüğü gibi e-ticaret aslında bir şirkettir. Rasyonel hedeflere bağlı kalınarak kurallar ile yönetilmesi gereken azami dikkat ve makro hassasiyet ile kurulmalıdır. 

Bu süreci asla mevcut şirketinizin basit bir parçası olarak görmeyiniz. En muhteşem hatalar hafife aldığınız yatırımlardan geliyor. Şirketinize ait ürününün çekilmiş resmini bir web sitesi yaparak veya pazar yerlerine entegre olarak amatör reklam kanalları veya tecrübesiz plansız insan kaynağı ile satacağınızı hatta bundan gelir üreteceğinizi düşünüyorsanız büyük bir yanılgı içindesiniz. 

Ya da inancınız var fakat profesyonel destek almayıp ben kendim yaparım diyorsanız da büyük bir yanılgı içindesiniz. ‘’’Çok firma denedik bir türlü başarı sağlayamadılar.’’ diyorsanız bu daha büyük bir tehlikedir. Çünkü doğru firma doğru imkân ile çalışır. Demek ki sizi başarıya götürmek isteyen firma, ajans veya kişiler hakkında doğru seçim yapamamış ve sanırım gerekli bütçeden kaçınmışsınızdır. Çünkü kısa vade yatırım ile çok para kazanmak isteyen bir düşünceye sahipseniz lütfen TEKSAS’a gidiniz. Çünkü bu iş için iyi bir kumarbaz olmalısınız.

Ülkemizde başarı hikayelerine çok ihtiyacımız var. 

Bir başarı hikayesi oluşturmak istiyorsanız ve bunu online dünyada yapmayı hedefliyorsanız şirketinizi bir sonraki kuşağa başarı ile devir etmek için gelişen dünyadaki yerinizi e-ticarette alın...

ARNOMA MARKETİNG CEO’SU & DİJİTAL PAZARLAMA UZMANI 

ERKAN HOŞ





Yazar
Dünyanın Sesi

0 yanıt Bir yanıt yazın

Yanıtınızı Bırakın