Samsunspor'u sev ama Yüksel Yıldırım'ı anla...

Samsunspor'a gönül veren kırmızı beyaz şehrin asil insanları... Anlamadan sevmek bir alışkanlıktır!

***

Bir iş insanı düşünün ki yıllarını Türk ve dünya ekonomisine istihdam üretmek ile geçirmiş, muhteşem başarılarının yanında olumsuzluklar ile de bir çok kez karşılaşmış...

Bu iş insanı başarıya odaklanmışken, marka itibar ve tüm süreçleri profesyonelce yönetirken, neden sahipsiz bırakılan, borca batmış yani iflas etmiş  ve üretemeyen, yöneticileri yıpranmış, marka renkleri solmuş bir şirketi neden alsın..? Buna neden ihtiyaç duysun...

***

Sevgili gönül verenler;

Bu sorunun cevabının şöyle olduğunu tahmin ediyorum. Solan renklerin arasından hiçbir zaman solmayacak ve yeri dolmayacak olan göğsünde duran Mustafa Kemal arması için...

Ve de çok çalışmanın, inanmanın, disiplinin haricinde geriye kalan her şey süstür tıraştır dedikodudur...

Yüksel Bey'in Samsunspor yönetimini ilk aldığı günlerden itibaren yaşanılanlara bakarsanız şu cümleyi Yüksel Yıldırım'a her baktığınızda görebilirsiniz:

"İş insanı vasıflarını taşıyan gerçek bir lider, kafasına bir şey koyduğunda onu Allah'tan başka kimsenin durduramayacağını görürsünüz. Şampiyon olmak tabiki çok önemli fakat benim için daha önemli olan marka yönetimi şerefiye payı..."

***

Dünya üzerinde tüm siyasiler kararlarını o ülkeye ait büyük markaları korumak adına alırlar. Maalesef Samsunspor tam tersi siyasilerin veya kişisel pazarlamadan kendine bir etiket yapıştırma hevesinde olanların zaman zaman atkıyı boynuna taktığı, cepleri boşalmadan ceplerini doldurduğu, kapı arkası toplantıların sahadaki mağlubiyeti pekiştirdiği ve taraftarın göz yaşı ile ayakta kalmaya çalışan renkleri solmaya yüz tutmuş şehrin bir markasıydı...

Yüksel Yıldırım iyi bir reklamın kötü şirketi batıracağının farkındaydı.
Paranın her zaman her yerde işe yaramayacağını bilen bir insandı.
Ürün, fiyat, yer tutundurma ve insan kaynağı gibi şirketin 5 ana damarının tıkalı olduğunu görecek keskin gözlere sahipti...

Üstelik anjiyo ile açılamayacak kadar kötü durumda olan damarların bir çok hayati organları yok etmiş olduğunu, hatta beyin ölümünün gerçekleştiğini ve bir ceset misali tüm insanların onun başında beklediğini üzülerek görüyordu...

Kendisi Mustafa Kemal değildi... Az zamanda çok iş yapamazdı... Ama tıpkı onun muhteşem vizyonerliği gibi; "Rasyonel, net, cesaretli karar almak lazımdır" diyerek kimsenin cesaret edemediği anda koca bir şehre bu artık ölüdür, kabul etmek lazımdır demedi! Yaşatmak için ödenecek bedeller bu şehre ve bu şehrin evlatlarına layık değildir demedi! Eski Samsunspor'u değil Samsunspor'un armasını alıp başına taç ederek onu başarısızlığa iten herkesi ebediyen yok etmek üzere gömdü...

***

55. yılda doğan bir Samsun düşün...

Bundan bir asır önce belki de aynı inançla söylenen bir konuşma vardı. Vizyonerliğin ve inancın tüm anlamlarını içinde taşıyan, okurken tüylerinizi diken diken yapacak bir konuşma... 

"Ordu yok dediler, kurulur dedi.
Para yok dediler, bulunur dedi.
Düşman çok dediler, yenilir dedi.
Ve…
Bütün dedikleri oldu.”

Ne kadar da çok benziyor değil mi? 
Bu yüzden Samsunspor'u sevmek için Yüksel Yıldırım'ı anlamak lazımdır...

***

MARKA yaratmak zor iştir...

Ünlü bir kozmetik firmasının: "Biz fabrikalarımızda kozmetik üretir, mağazalarımızda yaşam satarız" sözü çok ilginç bir yaklaşım olsa da marka yönetimi sürecinde çok önemli ve sihirli bir içeriğe sahip olduğunu kabul ediyoruz. 

Evet, markalaşma sürecinde değişim acı verir, direneni yok eder! Çalışmak lazımdır, disiplin lazımdır, ölçülebilir olmak lazımdır... Ve her şeyden önemlisi asla uzak gözlüklerini gözünden bir an olsun çıkarmamış bir liderin karşısında, her şeyin Pamuk Prensesten daha beyaz olması gerektiği unutulmamalıdır...

***

ŞAMPİYONLUK SÖZÜ... 

Yüksel Yıldırım, bu sözü taraftarlara verdiği gün kimileri motivasyon olarak algılamış, kimileri hırs, inat olarak algılamış. Olabilir ama ben Yüksel Yıldırım'ı anlamak için baktığımda;" MARKA SÖZDÜR, EN İYİ MARKA TUTULMUŞ BİR SÖZDÜR!" inancını bizimle paylaştığına inanıyordum...

***
 
ŞAMPİYONLUK KUTLU OLSUN!

EN İYİ MARKA TUTULMUŞ BİR SÖZDÜR...

HAYAL ORTAKLIĞI OLMADAN BAŞARI ORTAKLIĞI OLMAZ!

SENİ ANLAMAK, HAYALİNE ORTAK OLUP BAŞARIDA YANINDA DURABİLMEK UMUDUYLA...

ERKAN HOŞ 
ARNOMA MEDYA YÖNETİM KURULU BAŞKANI 
MARKETİNG UZMANI


#Samsunspor #YılportSamsunspor #Samsun 

Yazar
Dünyanın Sesi

0 yanıt Bir yanıt yazın

Yanıtınızı Bırakın